De keuze voor een nieuwe baan is geen droge vacaturetekst en een uitnodiging of afwijzing, maar een totale beleving, gestoeld op emotie. Recruition begrijpt dat, en heeft dit voor bedrijven ondervangen met slimme soft ware. Een doe-het-zelf oplossing voor efficiënter werven. Gericht op kandidaten, voor een optimale sollicitatiebeleving. Terwijl de ondernemer kan blijven ondernemen.
“Ook bij werving geldt: als je écht iets wilt doen, blus dan geen brandjes, maar ga aan de slag vanuit een strategie. Bedenk dat de huidige kandidaat kan kiezen uit wel veertig aanbieders. Je moet hem of haar dus verleiden. Hoe? Niet door over jezelf te vertellen. Maar door uit te gaan van de gedachtegang van de kandidaat. Deze denkt allereerst: what’s in it for me? En dan: what’s in it for me? Vervolgens: what’s in it for me? En misschien dat ‘ie daarna nog iets over jouw wil horen.”
Toegankelijk
Aan het woord is de drijvende kracht achter Recruition, eigenaar Wouter Weijens, recruitment engineer. Na zijn opleiding International Business aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven was hij jaren actief in de zakelijke dienstverlening. De opgedane mensenkennis, inlevingsvermogen en oplossingsgerichtheid zet hij nu in voor zijn relaties. Recruition werkt voor onder meer Wiltec, Vivent, ICTRecht en MyMicro Group.
“Ik ben een hands-on recruiter”, begint hij. “Ken de problematiek waar het mkb mee kampt, en kan daarin adviseren. Wij zetten voor ondernemingen de stip op de horizon.” In 2010 startte hij zijn onderneming vanuit de visie dat professioneel recruitment ook voor het mkb laagdrempelig en toegankelijk moet zijn. “Toen al maakten we gebruik van software, die met de jaren alleen maar verbeterd is. Inmiddels bieden we onze diensten volledig aan via deze uitgekiende software.”
Hoe werkt het?
”Na het opzetten van de ‘werken bij’-site gaan we modules implementeren en processen inrichten. Bij ons geen dure accountmanagers of vertegenwoordigers. We praten liever direct over de inhoud. Het voordeel is dat de kandidaat een optimale beleving krijgt; het werkgeversmerk is immers sterk gemaakt. Voor de opdrachtgever zijn processen geautomatiseerd en inzichtelijk. Wij leren en optimaliseren door gebruik van (online) data. We meten resultaten. We zien met onze soft ware van welke site de sollicitant afkomstig is. En zo kun je óók inzicht krijgen in welke bron het meest succesvol is per functie. Tot slot is er altijd een specialist bij de hand. Denk aan HR, DTP of online marketing.”
Het resultaat
”Er zijn betere en vaak meer sollicitaties, en de kostprijs weegt niet op tegen de uren die een ondernemer er anders zelf in moet steken. Daarnaast hebben we zaken als privacy volledig afgegrendeld en onder controle. Oók voor de kleine mkb’er hebben we een (instapmodel) oplossing. Bij onze all-in servicelicentie zijn alle updates inbegrepen. Met ons gebruiksvriendelijke systeem kun je de ‘werken bij’-site en database zelf inrichten. En dankzij het ongelimiteerd aantal gebruikers en vacatures kun je groeien zonder extra kosten. En je focussen op het ondernemen zélf.”